Teszt
Gyakorlatilag két napon át szenvedtem az NFSU2 demójával – első letöltésre ugyanis Mr. Flashget nem volt hajlandó elmenteni a file-t, így 350 megabyte és 3 óra veszett kárba. A mai napon aztán újból nekiláttam a downloadnak, úgy 2-3 óra alatt le is jött – telepítés!
Helyett letöltés és telepítés, kedvencünk ugyanis DirectX 9.0-t igényel, ami legújabb információim szerint is megtalálható volt PC-men, ő azonban ragaszkodott a letöltéshez – legyen. Mint ahogy az lenni szokott, a grafikát javító program installálása után következett az újraindítás – ami cirka 2-3 perc, hiszen ennyi vírust betölteni...
Az ember boldog, hogy szoftveresen már nem állhatnak az útjába, mikor is érkezik a következő üzenet: a C meghajtón nincs elég hely a telepítésre... Na, rövid törléssorozat után sikerült 600 mega helyet biztosítanom a demónak (te jesszus atyaúristen, mekkora lesz a full-game?), majd a (végre elinduló) telepítés után irány a game!
Az első meglepetés rögtön az intro alatt ért, ugyanis ez az egyik legjobb bemutató, amit valaha láttam! Hihetetlen izgalmas, mozgalmas és valósághű – egy kedves barátom tiltakozása mellett eldöntöttem, hogy eredetiben fogom megvenni a CD-t! (ez az elhatározásom azóta némileg megváltozott)
A beállításokat ajánlatos átnézni, a controllerek ugyanis (újra, immár sokadszor...) megváltoztak. Én ragaszkodtam az 1-ben megszokott modellhez (N2O, kézifék helye), irány a város!
Nos, a vezetés elején kellemetlenül felhúztam magam. Az autó néha nem volt hajlandó kanyarodni! Egész egyszerűen markolhattam én két kézzel a jobbra kurzort, meg se moccant a drága 350Z. Úgy egy fél órát szórakozhattam így, amire teljesen elment a kedvem az egész dologtól. Végül elővettem a kormányomat és a pedált, majd elkezdtem azzal küldeni – és láss csodát: működött!
Mármint a kanyarodás, ugyanis BTech kormányom nem volt hajlandó rezegni nekem, így gyorsan eldobtam – pedállal gyorsulok, klaviatúrán fordulok! Kb. 13 másodperc után már a billentyűkkel gyorsultam – és azóta tökéletesen forog az autóm mindenfelé...
Ámen. Ezután figyeltem csak fel magára a Need for Speed Underground 2 teljesen kidolgozott világára!
Mint bizonyára hallottátok, a Free-run módban szabadon járkálhatunk a városban, benézhetünk a garázsokba, vezetgethetünk amerre csak kedvünk van. Az N2O-t nyugodtan nyomogathatjuk, ugyanis ebben a módban a (pl.) forgásokért kapott pontok (Power Slide) átváltódnak nitróba – egy 360-as fordulattal akár 400 pontot és 1/3-nyi plusz üzemanyagot kapunk!
További érdekesség még, hogy a tartályunk +100%, tehát akár egymásra is rakódhat két tároló-sáv, szóval lehet gyorsulni, ahogy a csövön kifér. Ha azonban lusta vagy forgolódni, vagy félsz centikre elhúzni a városi mazsolák mellett, menj be egy garázsba, ahol 100%-ra töltik a nitrót!
A pályán „elrejtve” néha információs helyek vannak, amik egy sms-t küldenek nekünk, ezeket alapértelmezésként a TAB-bal tudjuk elolvasni. Vannak verseny-ikonok is, amiket kedvünk szerint elfogadhatunk és visszautasíthatunk. A legérdekesebb mégis az volt, amikor a városban „csak-úgy” alapon keringő tuning-arcok mögé beállva azok ránk villognak (ergo kihívnak minket), egy ENTER lenyomása után pedig indulhat az üldözés!
A szabály az, hogy az első mutatja az utat – és maximum 300 m távolság lehet a két autó között, ha ezt átlépitek, akkor az első nyer!
A drift mód nagy átalakulásokon ment keresztül, ami nem feltétlen vált előnyére. A demóban előre tudjuk, hogy hány pontot ért el az ellenfél (nem tudom, hogy ez az eredeti játékban is így lesz-e), de nagy kár, hogy eltűnt a direkt versenypálya és a városban kell csúszkálnunk egy szerpentinen (ráadásul eddig összesen 20.000 pontot sikerült összecsúszkálnom, ami persze magyarázható tehetségi okokkal is, ám érdekes, hogy a 3-ik helyezettnek 74.000 egység jött össze).
Összefoglalva a NFSU2 nagyot fog robbantani, az irányítás, a grafika és a hangok nagyon el lettek találva, döbbenetes számú autó lesz a gammában, így semmi sem fogja megakadályozni az eladási listák újabb uralásában. Ám azért felhívom mindenki figyelmét arra, hogy a spanyolviaszt az EA az előző játékával találta fel – olyan méretű katarzisra senki se számítson, mint amit az NFSU1-el átélt!
|