Need for Speed 12 újdonság
Az idei évben megjelenő Need for Speed: 12 a legfrissebb információk szerint letér a ProStreet által kitaposott ösvényről, a játék ugyanis nem hozta a várt eladási számokat az EA számára, így ismét az utcán versenyzünk majd!
Eldőlni látszik a kérdés: a 12. NFS nem ProStreet 2 lesz, és az ígéretek szerint nem is a PS-hez hasonló legális versenyekre invitál majd minket. A játékot már most is fejlesztik (igaz, ez nem meglepő: a ProStreet 19 hónap fejlesztői munkájának gyümölcs!) és az már biztos, hogy a rossz eladások miatt letérnek a tavaly megkezdett útról EA-országban.
Frank Gibeau szerint arra jutottak a játékfejlesztők, hogy a kudarc oka elsősorban az volt, hogy a PS nagyon elrugaszkodott az elvárásoktól (tuning, éjszaka, rendőrös üldözések) és megígérte a rajongóknak, hogy a következő részben visszatérnek a korábbi epizódok sablonjához. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy unalmas NFS-re kéne spórolnunk az idén: szabadon bejárható világgal és vadonatúj autópálya-versenyzési móddal próbálja fenntartani a médiafigyelmet az EA.
Eddig a hír, innen a vélemény.
Némiképp csalódott vagyok a döntés miatt, mert úgy gondolom, az autóversenyzés alapvetően versenypályákon kell megvalósuljon, és bár hangulatban egy Most Wanted vagy Underground messze veri a ProStreetet, azért az autókat vezetni egyértelműen a PS-ben volt a legjobb. Nagyon remélem, hogy az élethű fizikát és a kidolgozott törésmodellt megtartják az új részre is, máskülönben erős visszalépésként kell értékeljük a 12. kiadott részt, amivel azokat a rajongókat is elveszíthetnék a ProStreetben csalódottak mellett, akiket épp a PS hozott vissza az NFS világába.
Rengeteg új opciót tartogat ugyanakkor a játék: végre megvalósulhatna az, hogy egy valóban nyitott és változatos világban versenyezzünk, városban, városokban és akár városok között is országutakon, autópályán. Utcai versenyzéshez is szükség van súlycsökkentésre, és természetesen visszatérhetnek sokak kedvencei, az autó alá szerelhető neonok is. Remélem, hogy autó listájában is követi majd szándékát az NFS és az utcára nem kerülnek ismét Lamborghinik vagy hasonlóan drága szuperjárgányok - őket a versenypályán megszerettük, de egy városi versenyen semmi helyük.
Egyesek szerint a Most Wanted óta folyamatosan egyre gyengébb NFS-ekkel jelenik meg az EA, szerintem a ProStreet egy hatalmas előrelépés volt a Carbonhoz képest. Meglátjuk, hogy a 12.-ként kiadott részben milyen koncepciót követnek az alkotók, az ötleteket hogy valósítják meg a virtuális valóság terén, majd jövő novemberben alighanem ismét ítéletet mondunk.
forrás:tcm
|