Teljes verzis NFS PS teszt!!
Nemrg az EA Prgban jrt s rt egy rvidke kis ismertett s vagy tesztet amit mi most felfednk!!
Mirt ProStreet? Elsnek rdemes errl beszlni, hogy hogyan s mirt lett az a ProStreet, ami. Ez amgy a htfn hajnalban megjelen videbl is kiderl majd, de jobb, ha rsos formban is megvan. A PS fejlesztse 19 hnappal ezeltt kezddtt, s az EA-nl gy dntttek, hogy kvetik az autversenyzs trendjt, ami pedig a szpsg, a villogs irnybl egyre inkbb a brutlis teljestmny fel halad. Az igazi versenyautk nem trleren rkeznek a tuning showkra – mondta David Alton is. Ezrt is dntttek gy, hogy elhagyjk az utckat s zrt krnyezetbe viszik a jtkot – br igazbl a PS is egyfajta utcai versenyzsrl szl.
A szablyait ugyanis nem valami nagy auts szervezet tallja ki, hanem maguk a versenyzk, az egsz kzssg alulrl szervezdik. Rengeteg kutatst vgeztek ezen a tren, s rengeteg inspirl kpet, videt, versenyt lttak. Ezrt is lesz pl. Race Dayekbe szervezve az egsz mka: amikor ezek a srcok kimennek 600 lers autikkal a sivatagba, vlheten nem csak egy versenyen vesznek majd rszt, hanem az egsz napjukat rsznjk az autzsra.
 Jtkmenet A ProStreet offline jtkmenete alapveten a karrier mdra pl. Legelszr egy 240SX-el kell megnyernnk egy krversenyt, majd ezutn vlaszthatunk kt aut kzl: a csapott ht Honda Civic s a Chevrolet Cobalt kzl. Ezek kzl valamelyikkel kell megkezdennk a valdi karriert. A jtkban a nevnk Ryan Cooper lesz, aki egy egykori amerikai utcai versenyz volt, majd – ahogy a ProStreet jelmondata is szl – „he took it to the highest level” – azaz feljebb lpett pr szintet, s kb. a ProStreet vilgba kapcsoldott be.
A versenyek teht Race Dayekbe vannak srtve, ahol minimum kett, de inkbb tbb versenymdban autzhatunk. Teht pl. lesznek olyan helysznek, ahol csak Grip s Drag md lesz, de ltalban azrt az sszes versenymd kpviselteti magt – mgpedig nem is akrhogy! A Drift kivtelvel – ahol a szablyok ugyanazok, mint eddig: csszsrt jr a pont, ennyi – az sszes versenyforma klnfle mdokat is kapott. gy pl. a Speed Challenge-ben is kett van: egyszer a kapuknl mrt sebessgeket adjk ssze, msszor pedig az a lnyeg, hogy elsknt haladj t a clvonalon. A dem ta tudjuk, a clvonalat elrni sem annyira egyszer...
A Drag is tbb versenymdot kapott, egyrszt klnbz tvokat futunk (negyed, fl, egy egsz mrfld), de emell mg belevettk a „Wheelie” mdot is, amit, mivel nem volt szerencsm kiprblni, nem is tudok rtkelni, de arrl szlhat, hogy ki jut a legmesszebb kt kerekre gaskod autjval. A versenynapok amgy kivlak: valahogy tjn az egsz hangulata, a zenk, a kpek, a rengeteg mozgs, a startnl pedig felkonferl a szpker – lmnyszer, van egy sodrsa a dolognak!
 Az autk irnytsa Mivel a PS-t hihetre szerettk volna kszteni – nem valsghre, mert attl azrt, mg az EA producere szerint is, messze van a dolog –, nagyon fontos volt, hogy az eddigieknl egy lnyegesen lethbb fizikai modell kerljn a jtkba. Ebben a Porsche volt az EA nagy segtsgre: egy 911-est felszereltek klnbz telemetriai eszkzkkel s vgigmentek vele a lipcsei versenyplyn. Az EA ezek utn elksztette a lipcsei versenyplya modelljt, majd addig autztak rajta a PS 911-esvel, amg az EA virtulis s a Porsche valdi telemetriai adatai szinte azonosak nem lettek.
Az irnytst mr magatok is kiprblhatttok a demban, de pr szt azrt szlnk sajt tapasztalataimrl. Br nem vagyok egy X360 zsonglr, idvel azrt kezdtem megbartkozni a kontroller funkciival s jkat versenyeztem klnbz ellenfeleim ellen. Minden autval lmny volt vezetni, minden autnak tmege volt. Ez egy nagyon fontos jts: az autk viszonylag valsgosan mozognak a plyn, minden kitrs, minden megcsszs, tkzs utni pattans hihetnek hat.
A ProStreet ebben hozza taln a legnagyobb fejldst. A Carbonban, meg a korbbi verzikban r volt rakva az aszfaltra az aut, s egy Tuner aut esetn egszen addig volt rajta, ameddig csak szerettk volna. A PS-ben azrt ez mskpp van. Mint a valsgban, pl., rezni lehet, hogy egy Escort meddig tud megtapadni az aszfalton, s mikortl kezd el sodrdni. Rengeteget kell fkezni is, sok az les kanyar (legalbbis Grip mdban, ugyebr), nagyon nem arrl szl az egsz, hogy padlgzon vgigslisszolunk a plyn, bjaknt kerlgetve az ellenfeleket.
 Ejtsnk pr szt a hrom irnytsi nehzsgi fokrl: - Casual: itt elg sok segtsget kap a versenyz, a fkezsben s a kanyarodsban is besegt a jtk - Racer: ez mr valamivel komolyabb, minimalizlva van az adott segtsgek szmba, de azrt nha mg be-beszl a gp az irnytsba - King: na itt aztn teljesen magad vagy, a gp teljesen el is felejt tged!
Mg egy rdekessg: az automata s a kzi vlt mellett bekerlt a kuplung is a jtkba – a nagyon hardcore autversenyzk akr sajt maguk kezelhetik a kuplungot is kzi sebessgvltskor!
A Drift md Kt mdot szeretnk kln kiemelni, azokat, amelyek a demba nem kerltek bele. A Drift az jkori NFS-ek egyik legkomolyabb kihvsa, ugyanis driftes autversenyt ezeltt mg nem sokat csinltak. Az NFSU szriban olyan volt a drift, amilyen, a Carbonban meg br nagyon ltvnyosra sikeredett, az automatikus, beteges ellenkormnyzs meglte az egszet. Igaz, ettl igencsak knny lett az egsz, ami – ahogy rtam – ltvnyos csszsokhoz vezetett. Na de a PS.
Teljesen megjult az egsz. Egyrszt nem krkn t, meg hegyekrl lefel driftelnk, hanem egy kb. 2-3 kanyar hosszsg aszfaltcskon. A kvetkezkpp zajlik a dolog: felllunk a rajtrcsra, egy dekoratv hlgyemny elrajtoltat, padlgz, majd az els kanyarban (mondjuk egy jobbos) elkanyarodunk jobbra, majd egybl ellenkormnyzs. Utna jn egy kis egyenes mondjuk, kzben vgig balra fordul a kerk, az aut pedig tkletesen halad kilinccsel elre… majd most jn egy balkanyar; amint bent vagy a kanyarban, trntod jobbra a kormnyt, majd a kvetkez jobbosban ismt balra – s cl, vgeztl is!
 Az egsz kb. 20-30 msodperc – mint a valsgban. rzsre pedig nagyon kirly a drift, semmi ellenkormnyzs nincs, mindent te csinlsz az autval. Knnynek nem mondanm, de ezt majd a karrier dnti el – minden attl fgg, hogy az ellenfelek mennyire lesznek okosak s gyesek. De 3-4 drift utn ersen az a vlemnyem, hogy ez lesz a PS egyik slgermdja!
J tudni, hogy nem minden autval lehet m driftelni, kizrlag htskerk meghajtsakkal enged a jtk. A kszl autlistban fel fogjuk tntetni, hogy az adott aut driftelhet-e.
A Drag md A gyorsulsi md is jl lett megoldva, de annyira nem t, mint a Drift. A verseny elejn gumimelegts, ami egyrszt nem egyszer: ha a zld svban tartod a mutatt, akkor n a tapads, ha alatta, akkor cskken, ha pedig nagyon fl msz, elfstl a motor.
Na, ez az, amit a legknnyebb a Dragben. Egyrszt egy rosszul elslt gumimelegts knnyen „heavy damage-t” okozhat az autn, majd a start eltti motorprgetsnl is figyelni kell, hogy ne forogjon pirosba a mutat. A Drag radsul kzi vltst ignyel, mg a startnl is! Tovbbi nehezts, hogy lehetsgnk van kiugrani – azaz a megengedettnl hamarabb elstartolni – ami meg kizrshoz vezet. Szval rengeteg buktat van a gyorsulsban, mire egyltaln felvltunk kettesbe, mr egy sor problmt kell lekzdennk.
 A gyorsuls maga szveszejt, risi tempt rnk el s nem vagyunk egy egyeneshez ktve. Teljesen olyan a jtk irnytsa, mint a tbbi mdban, szval, ha elg btrak s hidegvrek vagyunk, akr fel is kenhetjk az ellenfelet a falra, megneheztve ezzel versenynapja folytatst.
rdekes volt egy futam, amikor az ellenfelem mr kiesett, n pedig 130-nl, 6-ban ponbl nyomtam egy nitrt „Eleanornak”; az eredmny: iszonyatosan megindul aut, 350-nl lltunk meg vgl – ez taln nem pont annyira realisztikus.
A tuning Na, ez is egy olyan rsz, amirl csak beszltek neknk, kiprblni nem volt lehetsgnk. Ahogy a bevezetben rtam, az EA szerette volna, ha a csicss, tuning magazinokban szerepl autkra val szrnyak, spoilerek helyett ezttal a teljestmny jtszan a fszerepet jtkban. Ezrt egyrszt kivettk a versenyautkra nem val karosszriaelemeket a jtkbl, msrszt megnveltk a teljestmnytuning alkatrszeinek szmt. A Carbonban kb. 40 rszt tuningolhattunk – a ProStreetben meg tbb, mint 400-at!
Termszetesen nem vrjk el mindenkitl, hogy ennyire belemlyedjen a jtkba, ezttal is lehet teht csomagokban vsrolni, de aki minden egyes darabjt maga tenn ssze az autjnak, azeltt is itt a lehetsg!
 Megjegyzem, nagyon j szellemisgben kszlt a ProStreet: belevittk a vlaszts jogt. Egyrszt itt a tuningnl – csomagok vagy minden darab egyesvel, msrszt az irnytsnl – casual, race s king md –, de a vezeti segtsgeknl is (idelis vet jelz nyilak ki/bekapcsolsa). Erre volt mr szksg nagyon rgta az NFS-eknl: vgre nem egy rtegnek kszl a jtk, hanem legalbb 3-4-nek, s mindenki maga vlaszthatja ki, hogy melyik „rteg” szeretne lenni.
Idn vgre a vizulis tuning is hatssal lesz a teljestmnyre. Felkerlt pr kp korbban a szlcsatornrl (a videban ismt megmutatjuk majd), ahol az aut s az t viszonyt lehet nagyon szpen alaktgatni majd. Bvebbet errl nem tudok mondani, kiprblni nem tudtuk, tallgatni nem szeretnk.
Az ellenfelek Termszetesen az EA nem akart olyan versenyt kszteni, amiben nem lehet megnyerni az egyes futamokat. A PS-ben is lehet nyerni, de sokkal nehezebb, mint a Carbonban. Az ellenfeleknek van egyfajta vezetsi stlusuk. Nem vezetnek rosszul, cserbe viszont hibznak. A karrier mdban nagyon keveset tudtunk haladni, szval errl sem mondank semmi nagyon bvebbet, de gy gondolom, hogy a versenyek nagy rszt mr a garzsban meg lehet nyerni – ha jobb autt lltunk ssze, mint k, jobban tapad, ersebb s gyorsabb, vgk van!
 Online A ProStreet hla az gnek, nem kizrlag az offline mdra pl, hanem egy j kis online megoldst is kzhez kapunk. Az EA szervereire felkapcsoldva ltrehozhatjuk sajt „Race Day” versenynapunkat, ahol mindent mi lltunk be (versenyeket, plykat, autkat, tkzs engedlyezst, stb.). Ehhez egyszeren felcsatlakozhatnak bartaink (legfeljebb 8 ember) s mris mehet a versenyzs!
Egyms ellen versenyezve tbb j versenymd is elrhetv vlik, pl. a Grip versenynl szektoridkben is agyonverhetjk egymst – nem az a lnyeg, ki halad ell, hanem hogy egy adott szektorban ki volt a gyorsabb –, illetve egyszerre ketten driftelhetnk a drift plykon.
Negatvumok Ezt a vgre hagytam, sszesen kt dolgot emltenk meg. Az egyik a PC dem trse: X360-on sz szerint darabjaira trt az autnk, ezt a PC-s verziban sajnos nem lehetett viszont ltni. Ez nyilvn optimalizls krdse is, a PC ennyit tud elvinni – kr. Aki teheti, szerezze be a jtkot X-en is, olyan szint grafikja van a jtknak, hogy festeni sem lehetne szebbet!

A msik viszont egy nagyon szomor hr: a jtkban csak s kizrlag karrier mdban tuningolhatunk autkat, nem lesz „My Cars” flecske, mint a Carbonban. Ez az egsz csapatot megdbbentette, mert ez roppant ers visszafejlds. Mindenesetre a producer szerint elg pnznk lesz a karrier vgn, hogy abbl autkat ksztgessnk, de mg mindig ott van a garzs befogadkpessgnek problematikja.
sszessgben … a ProStreet minden hibjtl fggetlenl minden idk legjobb NFS-e. Fantasztikusan sszegzi azokat a j tulajdonsgokat, amikkel az elz epizdok rendelkeztek (hihet irnyts – Porsche 2000, szles jtkmd-spektrum – Underground 2, vlaszthat nehzsgi szintek – Underground 1, illetve ezeket tvzi egyrszt elremutat technikkkal – trsek, msrszt a technolgia vvmnyaival – grafika.
A ProStreet, ellenttben a Carbonnal, hozza azt, amit vrunk tle. Nem veri le a magas elvrsok lct, st, mg r is tesz minderre egy lapttal az online funkcikban.
forrs:tcm
|